TESOL 190 giờ

Khóa học TESOL 190 giờ là khóa nâng cao (tương đương CELTA) gồm 150 giờ học lý thuyết và 40 giờ thực hành giảng dạy. Chương trình gồm 5 chương lý thuyết và 2 chương thực hành.

Học viên được cấp tài khoản để học tập, thực hành và làm bài tập. Học viên có thể học mọi lúc, mọi nơi với thời gian linh hoạt. Học viên nhận kết quả điểm và nhận xét của giảng viên trong thời gian 48 tiếng. Trực tiếp trao đổi với giảng viên về nội dung họp hay những vấn đề cần giải đáp. Tài liệu học tập và các bài kiểm tra được hệ thống lưu tự động trong suốt khóa học để người học theo dõi, điều chỉnh kế hoạch học tập/ôn luyện phù hợp.

Với 40 giờ thực hành giảng dạy: Các hoạt động thực hành bao gồm dự giờ, tham gia hội thảo chuyên đề, soạn bài chi tiết và thao giảng. Chương trình áp dụng cách tiếp cận tiến tiến như peer coaching, chuẩn bị các tình huống lớp học, cách thức tổ chức lớp linh hoạt với sự đan xen và lồng ghép các hoạt động ứng dụng ngôn ngữ trong bài giảng. 

MỤC TIÊU CỦA KHOÁ HỌC

Sau khoá học, học viên có thể:

Hiểu và sử dụng tốt các phương pháp giảng dạy tiếng Anh hiện đại, hiệu quả.

Sáng tạo và động lực trong việc dạy học.

Phát triển chuyên môn cá nhân trong việc làm chủ và đi đầu về phương pháp giảng dạy chất lượng và tiêu chuẩn quốc tế

Sở hữu chứng chỉ quốc tế TESOL/TEFL của Anh quốc và có giá trị toàn cầu, được các nhà tuyển dụng đặc biệt đánh giá cao.

Tạo sự khác biệt về phương pháp và phong cách giảng dạy với học sinh và phụ huynh để mang lại giá trị tốt nhất cho người học.

Có cơ hội việc làm tại các cơ sở giáo dục uy tín và hệ thống giáo dục trên mạng lưới toàn cầu của INTESOL

ƯU ĐIỂM CỦA KHOÁ HỌC TESOL/TEFL với INTESOL VIỆT NAM

Là đơn vị đào tạo TESOL được kiểm định và công nhận toàn thế giới

Chương trình học của INTESOL được Tổ chức kiểm định ALAP (Awarding Language Acquisition for Professionals) Vương quốc Anh, cấp chứng nhận cho các chương trình đào tạo tiên tiến và có giá trị sử dụng ở hơn 100 quốc gia và vùng lãnh thổ;

Cơ hội được cấp song bằng: chứng chỉ TESOL và TEFL, đáp ứng tốt yêu cầu của nhà tuyển dụng;

Thời gian đào tạo linh hoạt với phương pháp hiện đại.

NỘI DUNG KHÓA HỌC

Unit 1: Study Skills

(not assessed) – how best to organise your study time.

Personal motivation
Planning and organising study time; timetabling, study periods, realistic planning
Study techniques; making notes, concept maps, nuclear notes, mnemonics
5 step reading techniques; selection, recognition, extraction, organisation and transfer of information
How the course works; role of tutor, tutor assessed and self-study tasks

Unit 2: The Study of English

Module 1 – Deductive Analysis and use of grammars – parts of speech and grammatical terminology – the tense system, reported speech, active and passive
Module 2 – Elements of pronunciation: intonation including rising and falling tones, sentence stress, weak forms – sounds of the language/phonology; word stress, schwa sound, phonemic chart – teaching a ‘pronunciation point’
Module 3 – Lexis selection: frequency and appropriacy – lexis formation: synonyms and antonyms, word stems, parts of speech including prefixes and suffixes

*Please note a full Back to Basics Grammar Resource is included with this course

Unit 3: The Teaching and Learning of ESOL

Module 1 – Overview of ESOL issues – being a caring teacher, involving students, using realistic language, keeping the students attention, teacher talking time, correction, levels in ESOL teaching, visual aids, use of mother tongue; teaching for exams: Cambridge ESOL, Professional English Examinations, TOEFL etc; the role of grammar, classroom techniques, one to one teaching
Module 2 – Listening and Reading: skills and the textbook, different kinds of listening, available materials – reading in a foreign language; types of reading, types of texts, writing comprehension questions, stages of reading activities, designing reading activities
Module 3 – Speaking and Writing; what it’s like speaking in a foreign language, setting up speaking activities, types of speaking activities, discreet sound teaching, issues in teaching writing, the nature of writing as a skill, organising and planning writing activities
Module 4 – Visual Aids; study of all the audio-visual aids available – production of your own flashcards and aids to be used with a simple flannelgraph.
Module 5 – Error – looking at authentic student errors, classifying them, using a correction code, producing remedial exercises and improving your own practice.

Unit 4 Classroom Management and Assessment

Module 1 – Learning and teaching; seating, name, teacher talk time, use of questions, ways of differentiating, managing interruptions, learning styles – Lesson Stages and Plans
Module 2 – Parts and stages of a lesson – time management, group, needs analysis, writing aims and objectives, predicting problems, sample lesson plans at a range of levels

return to top
icon-messenger
icon-zalo
icon-call